Poradniki

Dlaczego należy dbać o prawidłowe ciśnienie azotu w akumulatorach hydraulicznych?

 

akumulatory hydrauliczne

 

Głównym zadaniem akumulatora hydraulicznego w maszynach wytrzymałościowych jest gromadzenie oleju pod ciśnieniem i oddawanie go w czasie zwiększonego zapotrzebowania. Akumulatory wspomagają zasilacz hydrauliczny i pozwalają przeprowadzać testy, które byłyby niemożliwe przy ich braku, z powodu ograniczonej wydajności pompy.

Dodatkową funkcją akumulatora jest:

  • tłumienie pulsacji ciśnienia
  • tłumienie uderzeń hydraulicznych

Wyżej wymienione funkcje tłumaczą, dlaczego akumulatory umieszcza się również na linii powrotu oleju do zasilacza.
Olej jest gromadzony w komorze akumulatora pod ciśnieniem, które musi być zrównoważone przez ciśnienie azotu po drugiej stronie przegrody komory.
Gdy następuje spadek ciśnienia oleju np.: w czasie bardzo wymagającego testu, sprężony gaz wypycha olej z akumulatora, uzupełniając jego brak w systemie.

Ze względu na rodzaj przegrody, akumulatory w systemach MTS dzielą się na:

  • tłokowe
  • pęcherzowe
  • membranowe

W przypadku akumulatorów membranowych, gdy ciśnienie oleju nie jest równoważone przez ciśnienie azotu, może dojść do trwałego uszkodzenia akumulatora z powodu zniszczenia membrany.

Główną przyczyną ubytku azotu jest jego ucieczka przez zawory, a w przypadku akumulatorów tłokowych dodatkowo przez wyciek gazu na uszczelkach tłoka.
Wielkość ciśnienia w akumulatorach zależy od tego, czy są one na linii ciśnienia czy powrotu, od maksymalnego ciśnienia w systemie, a także od rodzaju przeprowadzanych testów. Ustalenie prawidłowego ciśnienia azotu jest elementem strojenia systemu. 

Pomiarów ciśnienia powinno się dokonywać w odstępach czasowych, których wielkość jest zależna od takich czynników jak: intensywność używania maszyny wytrzymałościowej, jej wiek, rodzaj przeprowadzanych testów itp.

Po dokonaniu kilku pomiarów będzie wiadomo, jak często azot powinien być uzupełniany.


Pełną instrukcję obsługi akumulatorów serii 111 można pobrać klikając  ikona pdf tutaj.

 


 

Dlaczego warto dbać o olej w stanowisku badawczym?

 

olej w stanowisku badawczym

 

Jakość oleju ma duży wpływ na na trwałość i niezawodność stanowiska badawczego. "Przypalony" olej może spowodować uszkodzenie serwozaworu, jak również problemy z osiągami stanowiska. Przypalony olej może również powodować blokowanie serwozaworu i skoki siłownika przy wolnozmiennych przebiegach, zwłaszcza przy statycznych próbach rozciągania i ściskania. Obecność dużej zawartości węgla w oleju może również oznaczać problem z zasilaczem hydraulicznym. Olej z dużą zawartością wody może powodować korozję. Zbyt duża zawartość stałych cząstek w oleju może powodować uszkodzenia uszczelek i powierzchni chromowanych. Poradnik opisujący jak zadbać o olej można pobrać klikając tutaj. Aby dowiedzieć się jak pobrać próbki oleju i jakie parametry powinien spełniać olej, prosimy kliknąć tutaj.

ikona pdf Poradnik wyjaśniający jakie parametry oleju powinno się badać i jaki wpływ mają na funkcjonowanie stanowiska badawczego

ikona pdf Wszystkie informacje o oleju stosowanym w maszynach MTS

Kontakt z ELHYS

Udzielimy Państwu pomocy i odpowiemy na wszystkie pytania.
Zachęcamy do wysyłania zapytań poprzez nasz formularz kontaktowy.
Elhys Sp. z o.o.
ul. Naukowa 53
02-463 Warszawa
+48 (22) 863 30 49
+48 (22) 863 91 18
Elhys
Oferujemy produkty
renomowanych firm:
MTS Logo Thermotron
  CFM

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.